طراحی سایت

مقالات به روز در حوزه طراحی سایت و برنامه نویسی و تکنولوژی

طراحی سایت

مقالات به روز در حوزه طراحی سایت و برنامه نویسی و تکنولوژی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

12 نکته در طراحی سایت 

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص نکات مهم برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما می پردازیم.

سپردن کار طراحی سایت به یک شرکت معتبر و قابل اعتماد ، موفقیت شما را تضمین نمی کند. المان دیگر برای موفقیت به روز نگه داشتن وب سایت با اخرین تکنولوژی و مسائل روز است.

حتی اگر شما بسیار خلاق و نوآور هستید و دوست ندارید دیگران را دنبال کنید ، رعایت نکات روز به شما توانایی بیشتری برای موفقیت خواهد داد.

در این مقاله ما 12 نکته مهم و اساسی را برای موفقیت شما جمع آوری کرده ایم ، اینکه به انها عمل کنید یا خیر ، به اختیار خودتان است !

12 نکته در طراحی سایت برای رسیدن به موفقیت :

 

در طراحی سایت ، موفقیت به اسانی به دست نمی آید ، برای موفقیت و تازه و به روز بودن باید همیشه به دنبال آخرین اخبار و قابلیت های جدید باشید.

و حال می رسیم به نکات موفقیت ، با ما همراه باشید.

 

استفاده از راهنمای سبک (Style Guides) در طراحی سایت :

 

 

راهنمای سبک هم اکنون یکی از ابزار قدرتمند در طراحی سایت به شمار می رود. راهنمای سبک ، به طور خلاصه به معنی راه روش جدید نمایش متون ، عکس ها و ... است. این راهنما ها می تواند در کتاب ها ، مجلات و سایت ها جمع اوری شده باشد.

طراحان وب سایت معمولا ، راهنما سبک خود را ایجاد می کنند ، این راهنما از سایر راهنما های موجود الهام گرفته شده و  حدودی هم سلیقه خودشان است. نکته مهم به روز کردن مداوم این سبک ها و بهبود آنها است.

 

حذف سایدبار ها :

 

12 نکته در طراحی سایت , موفقیت در کسب و کار اینترنتی , موفقیت در طراحی سایت , طراحی سایت موفق , طراحی سایت به روز

 

سایدبار ها باعث درهم و برهمی طراحی سایت ارزان می شود. در گذشته آنها برای بهبود کارایی سایت ها با نمایش ، لینک ها ، دسته بندی ها ، پست های اخیر و ... به کار می رفتند.

به مروز زمان سایدبار ها دستخوش تغییراتی شدند و فرم ها و امکانات دیگری در آنها قرار گرفتند. هرچند از لحاظ تئوری سایدبار ها امکانات زیادی دارند ، ولی کاربران به ندرت از انها استفاده می کنند.

در حال حاضر سایدبار ها صرفا فضا را اشغال می کنند ، با حذف آنها فضای بیشتری برای ارائه کامل ایده ها و خدماتتان دارید.

 

طرح اولیه سایت را با قلم و مداد طراحی کنید :

 

 

اغلب ، کار طراحی سایت در ادیتور ها و نرم افزار های معروف مانند فوتوشاپ انجام می گیرد. خارج از چارچوب عمل کنید. به جای اینکه ایدتور را باز کنید ، چرا با فکر و ایده قبلی شروع به این کار نکنیم ؟

یک مداد و کاغذ بردارید و طرح دلخواهتان را روی ان بکشید ، از گرافیست ها هم کمک بگیرید. پس از آن با مشورت با برنامه نویسان طرح خود را بهبود بخشید و تغییر دهید.

 

فونت ها را کمی بزرگتر کنید.

 

12 نکته در طراحی سایت , موفقیت در کسب و کار اینترنتی , موفقیت در طراحی سایت , طراحی سایت موفق , طراحی سایت به روز

 

فونت های بزرگ ، ایده چندان جدید در طراحی سایت حرفه ای نیست. اما همچنان ایده محبوبی است. توانایی فونت بزرگ  جلب  توجه بازدیدکنندگان است.

استفاده از فونت های بزرگ می تواند نکات مهم کسب و کار شما را با قدرت بیشتری به مردم انتقال دهد.

یک فونت مناسب انتخاب کنید و در استفاده از این تکنیک زیاده روی نکنید !

 

ادامه دارد.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

 

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

اشتباهات طراحی سایت

امروز در طراحی سایت پرنا ، در خصوص نکات کوچک موفقیت سایت شما صحبت می کنیم. این مقاله در خصوص 10 اشتباهی است که شما هیچوقت نباید در زمان طراحی سایت انجام دهید.  این نکات را رعایت کنید تا از رقبا پیشی گیرید.

 

1- غیر فعال کردن دکمه back در مرورگر :

 

سال ها پیش ، برنامه نویسان شیطانی :) راهی برای غیر فعال کردن دکمه back مرورگر پیدا کردند. شما مطمئنا با طراحی وب سایت هایی مواجه شده اید که هنگامی که قصد داشتید با زدن این دکمه ، به گوگل بازگردید به یک صفحه نا خواسته ریدایرکت شده اید یا با پیغام هایی از قبلی " آیا مطمئن اید که می خواهید خارج شوید " و... رو به رو شده اید . یا یک پاپ آپ بزرگ جلوی چشم شما باز می شود و ...

توصیه ما ، هیچ وقت این کار را انجام ندهید چون بازدیدکنندگان به شدت از آن متنفرند و احتما هیچ وقت به سایت شما باز نخواهند گشت.

 

2- پخش کردن اطلاعات مهم در چند صفحه :

 

زمانی ، هر کدام از اطلاعات ، درباره ما ، خدمات ما ، اطلاعات تماس و ... همگی در صفحات متفاوتی قرار داشتند. این کار در آن زمان جذاب بود.

در حال حاضر این کار به شدت خسته کننده و بی خود است ! پس اطلاعات اساسی و مهم را در یک صفحه جمع آوری کنید.

 

3- شماره تلفن و آدرس را در دید نگذاشتند :

 

اگر شما چیزی را به فروش برسانید ، باید اطلاعات تماس را همیشه در دسترس مشتری قرار دهید. این اطلاعات باید در تمامی صفحات شما دیده شوند. برای مثال می توانید از منو های چسبیده استفاده کنید یا هرچیزی که دوست دارید .

 

4-لینک های خراب :

 

لینک ها خراب ، لینک هایی که با کلیک روی آنها اتفاقه خاصی نمی افتاد ، لینک هایی که به صفحه 404 ریدایرکت می شوند ، نوعی از شکجنه های اینترنتی هستند. وب سایت را به صورت هفتگی چک کنید. ببینید لینک ها به جایی که قرار است وصل هستند. در صورت بروز این مشکلات بی درنگ آنها را رفع کنید.

 

5- سرعت کم سایت :

 

سرعت کم طراحی سایت ارزان ، یعنی از سایت من بازدید نکنید ! بار ها این موضوع را در مقالات مختلف شرح داده ایم.اگر وب سایت بالای 5 ثانیه لود شود بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان آن را ترک می کنند. در صورت سرعت کم ، بالافاصله این مشکل را رفع کنید.

میتوانید این دو مقاله را بخوانید

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)

۷ راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)

 

6- اطلاعات فسیل شده :

 

این موضوع واقعا عجیب است ، ولی بسیاری از وب سایت ها از محتوای قدیمی و مرده استفاده می کنند. مطمئن شوید و محتوای به روز استفاده می کنید. وب سایت را هر روز آپدیت کنید تا به نتایج بهتری برسید. علاوه بر ان حتما از محتوای تصدیق شده استفاده کنید.

 

7- منو (navigation ) ضعیف :

 

اینترنت به دنبال سرعت است . این موضوع آزاردنده است که قادر نباشید به آسانی به اطلاعاتی که لازم است دسترسی پیدا کنید. اگر این موضوع در طراحی سایت شما صدق کند ، بازدیدکنندگان به آسانی به سمت رقبا خواهند رفت. تصور کنید برای این که مشتری به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کند ، باید از چندی صفحه بگذرد و لینک های متفاوتی را بفشارد ! تا به هدف برسد. مطمئنا این کار لذت بخش نیست. صفحات و اطلاعات مهم را همیشه در منو قرار دهید

 

8-رنگ ها و فونت های متفاوت بسیار :

 

صفحه را بی خود و بی جهت شلوغ نکنید. استفاده از رنگ ها و فونت های متفاوت در صفحه صرفا باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود. هدف شما را طراحی سایت ارزان  نشان دادن ثبات و برند شماست ، نه این که شما هنرمند هستید !

 

9- صفحات یتیم ! :

 

مطمئن شوید که تمامی صفحات شما ، به نوعی با هم لینک شده اند. گاهی اوقات کاربران به صفحاتی می روند که از بقیه سایت ایزوله هستند ! و امکان دسترسی به ان ها به آسانی ممکن نیست. علاوه بر آن حتما لینک صفحه اصلی و همینطور back ا تمامی صفحات به کار ببرید.

 

10- لینک نکردن سایت به صفحات اجتماعی :

 

تقریبا تمامی کسب و کار های اینترنتی صفحات اجتماعی خود را دارند . این صفحات شامل تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین و ... هستند. لینک دسترسی به صفحات اجتماعی را حتما در سایت خود قرار دهید.

 

طراحی سایت پرنا


 

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست ؟

 

در دو مقاله قبلی ، ما در خصوص دو الگوریتم مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها توضیحاتی ارائه دادیم.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص سومین الگوریتم مهم ، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل  (Google Hummingbird ) صحیت خواهیم کرد.

برخلاف دو الگوریتم پنگوئن گوگل و پاندای گوگل که در واقع افزونه هایی بر الگوریتم های سابق بودند ، مرغ مگس خوار به عنوان یک الگوریتم جدید کاملا از صفر ساخته شد.

هدف اصلی این الگوریتم ، بهبود تطابق عبارات جست و جو شده توسط مردم و وبگرادن با محتوا ی سایت ها است.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در 26 سپتامبر سال 2013 معرفی شد. اما تقریبا حدود یک ماه قبل از این  تاریخ شروع به کار کرده بود.

بر خلاف دو الگوریتم دیگر گوگل ، مرغ مگس خوار تغییر بزرگی در رتبه بندی سایت ها ایجاد نکرد. اما تقریبا تمامی سئو کاران معتقدند که این الگوریتم هم تاثیر مثبتی در نتایج جست و جوی گوگل به وجود آورده است.

 

جست و جوی معنایی و نمودار اطلاعات :

 

برای این که ملا متوجه هدف الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل شوید ، باید با ویژگی های اصلی گوگل آشنا شوید.

یکسال قبل از معرفی Google Hummingbird گوگل نمودار اطلاعات را نمایان کرد. البته در آن زمان ایرادات زیادی داشت.

این نمودار پاسخ دقیق به سوالات متداول کاربران است که از برخی طراحی سایت ها جمع آوری شده اند.

با جست و جوی عبارات "chocolate chip cookies " به این صفحه بر می خورید.

 

گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل توانست این ویژگی را بهبود ببخشد.

 

مرغ مگس خوار و جست وجوی صوتی :

 

یکی از این اهداف ، آرزوش دیرینه بشر برای جست و جوی صوتی است که هوز هم با مشکلات فراوانی رو به رو است.

گوگل قبل از این الگوریتم ، توانایی جست و جوی صوتی عبارات ساده را داشت ولی هوش بالای این الگوریتم می تواند بهتر زبان عامیانه مردم را در طراحی سایت ارزان متوجه شود و در نتیجه موجب پیشرفت خواهد شد.

 

چگونه موتجه شویم که توسط الگوریتم مرغ مگس خوار توبیخ شده ایم ؟

 

این الگوریتم برخلاف پاندا و پنگوئن ، طراحی وب سایت ها را توبیخ نخواهد کرد. در صورتی که احساس می کنید ترافیک وب سایت شما کم شده است نگاهی به مقالات مربوط به دو الگوریتم دیگر بپردازید.

 

 الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و فرصت مناسب برای رشد شما !

 

هدف Google Hummingbird ، تلاش برای فهم هدف کاربران از جست وجوی عبارات است.

این الگوریتم تمامی عبارات جست وجو شده را به طور دقیق بررسی و کندوکاو می کند وصرفا به دنبال نمایش نتایج نیست.

با توجه بهتر به متن نوشته ها علاوه بر سئوی آنها ، شما می توانید پیشرفت کنید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

الگوریتم پنگوئن گوگل , گوگل پنگوئن , الگوریتم سئو سایت , الگوریتم سئو گوگل , Google Penguin

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست ؟

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص الگوریتم پنگوئن صحبت می کنیم. این الگوریتم در کنار پاندا و مرغ مگس خوار اصلی ترین ابزار گوگل برای رتبه بندی سایت ها هستند.

گوگل پنگوئن در سال 2012 معرفی شد.

پس از عملکرد خوب الگوریتم پاندا ( الگوریتم گوگل پاندا چیست )  گوگل تلاش جدیدی را برای رتبه بندی بر اساس کیفیت وب سایت ها شروع کرد.

گوگل پنگوئن بین سال های 2012 تا 2015 بر حدود 3.1 درصد وب سایت های انگلیسی زبان تاثیر مثبت گذاشت.

 

نکات مهم برای الگوریتم پنگوئن گوگل :

 

طرح و اهمیت لینک ها :

ساخت ، خرید و کاشت ! لینک های بی کیفیت از طرحی وب سایت های ضعیف که رتبه کمی دارند و یا مطالب نا مرتبط با کسب وکار اینترنتی شما دارند  ، ساخت محبوبیت و روابط ساختگی برای گول زدن گوگل  دو نکته بسیار مهم برای الگوریتم سئو سایت پنگوئن می باشد.

برای مثال یک شرکت بیمه در علی آباد کتول ! میتواند با ساخت و خرید لینک های بسیار زیاد بی کیفیت (شما خیلی راحت می توانید با جست و جو در گوگل تعرفه های این نوع سئو را ببینید ، اما عواقب پای خودتان ! ) خود را به عنوان بهترین شرکت بیمه در علی آباد کتول معرفی کند. اما با این کار ، تنها اعتبار و ارزش خود را در نزد گوگل از دست خواهد داد.

 

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای گول زدن گوگل :

مفهوم این نکته این است که شما کلمات کلیدی را به صورت نا معقول و کاملا نا مرتبط در نوشته های خود به کار ببرید. اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را روشن کنیم.

" کاشت مو درتهران ، کلینیک حرفه ای کاشت مو پشمک حاج عبدالله که مدت هاست در زمنیه کاشت مو فعالیت دارد  و عمل های موفقیت آمیز زیادی در زمینه کاشت مو در تهران وهمچنین کاشت مو در شهرستان و ... "

متوجه شدید ! این کار را نکنید :|

 

چگونه متوجه شویم که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل توبیخ شده ایم ؟

 

برای این موضوع باید توافت توبیخ توسط گوگل پنگوئن ویا توبیخ به خاطر لینک های نامعمول را متوجه شویم.

در صورت توبیخ گوگل پنگوئن ، چندین وب سایت ، در یک زمان رتبه خود را از دست می دهند ، ولی توبیخ به خاطر لینک ها صرفا یقه یک طراحی سایت را می گیرد.

توبیخ به خاطر لینک های نا معمول و اسپم ممکن است به خاطر ریپوت کاربران و بازدید کنندگان به گوگل و یا نظارت روزانه گوگل صورت بگیرد.

متاسفانه ، توبیخ توسط Google Penguin همانند گوگل پاندا 100 درصد مشخص نیست.

 

الگوریتم پاندای گوگل , گوگل پاندا , الگوریتم بهینه سازی وب سایت , الگوریتم های سئو , google panda

 

اگر شما به مشکل افت یک دفعه بازدید کنندگان برخورد کردید و کار ساخت لینک های اسپم را انجام داده اید به احتمال زیاد توسط این الگوریتم توبیخ شده اید.

کار ساخت لینک ، و استفاده از کلمات کلیدی را با دقت انجام دهید. ممکن است با سئوی کلاه سیاه به موفقیت در زمان کوتاهی برسید ولی مطمئنا توبیخ خواهید شد.

 

چگونه پس از توبیخ توسط الگوریتم سئو سایت گوگل پنگوئن، دو مرتبه رتبه بگیریم ؟

 

اگر شما توسط خود گوگل به خاطر لینک های اسپم توبیخ شده اید ، می توانید با اصلاح لینک ها و درخواست از گوگل بازگردید ولی الگوریتم پنگوئن بخشنده نیست و همچین امکانی ندارد.

هر چند با اصلاح لینک ها ، برای زمانی که گوگل پنگوئن دو مرتبه شما را بررسی می کند ، امکان بخشش وجود دارد.

با کار های زیر می توانید بخشیده شوید :

 

  • برداشتن کلیه لینک های ناسالم که شما روی آنها کنترل دارید ، مانند لینک هایی که خودتان در طراحی سایت حرفه ای  های مختلف قرار داده اید.
  • کشف لینک های اسپمی که شما نمی توانید پاک کنید.
  • بررسی کامل سایت ، قرار دادن درست کلمات کلیدی و پاک کردن اسپم ها و ...

 

نتیجه :

Google Penguin برای برطرف کردن یکی از اصلی ترین ضعف های گوگل به میدان آمد.

زیرا الگوریتم های قبلی گوگل توسط طراحی سایت ارزان های بی کیفیت بسیاری گول خورده بود.

برای محافظت ار سایت در قبال این الگوریتم ، محتوای درست با جایگذاری درست کلمات کلیدی منتشر کنید.به زور کلمات کلیدی را نچپانید !

علاوه بر آن صرفا لینک های با کیفیت در وب سایت های مرتبط خریدای کنید یا بسازید.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید.

 

 

 

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

الگوریتم پاندای گوگل چیست ؟

گوگل با سه الگوریتم اصلی رتبه بندی سایت ها را انجام می دهد. این 3 الگوریتم ، گوگل پاندا ، گوگل پنگوئن و در انتها مرغ مگس خوار گوگل هستند.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله در خصوص الگوریتم پاندای گوگل مطالبی را برای شما عزیزان بیان می کند.

الگوریتم google panda در سال 2011 معرفی شد. هدف آن  بهبود رتبه وب سایت های با کیفیت ( از لحاظ محتوا ) و هم چنین کاهش رتبه وب سایت های بی کیفیت در نتایج جست وجوی ارگانیک بود.

اسم این الگوریتم ابتدا - FARMER - بود. طبق ادعای گوگل این الگوریتم توانست طی چند ما ، نتایج جست و جو در زبان انگلیسی را 12 درصد بهبود ببخشد.

 

نکات مهم برای الگوریتم گوگل پاندا :

 

این الگوریتم با بررسی نکات زیر ، طراخی وب سایت های مشکل ساز و ضعیف را شناسایی و از  نتایج جست و جوی گوگل حذف می کند.

  • محتوای کم - منظور صفحات با محتوای مرتبط بسیار کم و همچنین متن کم می باشد. مثله صفحاتی که یک بیماری را توصیف می کنند و کلا 5 خط محتوا دارند.
  • محتوای کپی شده - این موضوع بسیار رایج است ، خصوصا در کشور ما ، این الگوریتم سعی دارد با طراحی سایت ارزان هایی که محتوای سایرین را می دزدند برخورد کنند. این مشل ممکن است برای خودتان ایجاد شود ! متون (تقریبا یک پاراگراف ) را از یک صفحه سایت به سایر صفحات کپی نکنید ، حتما آن را کمی تغییرا دهید.
  • محتوای بی کیفیت - صفحاتی که بازدید کننده انسانی کمی دارند ، با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.
  • اعتبار کم - این مشکل زمانی پیش می آید که شما از منابع نه چندان معتبر تولید محتوا کنید.
  • صفحات تولید شده تولید شده توسط کاربر - مانند بلاگ هایی که کاربران سایت های تولید می کنند (نویسنده ها نه ) ، این نوشته ها معمولا پر از غلط های املایی و مشکلات گرامری است.
  • صفحاتی که تبلیغات زیادی دارند - این نکته شامل وب سایت هایی می شوند که با تبلیغات بسیار زیاد ، دسترسی به محتوا را مشکل می سازند. ( در وب سایت های وطنی این مسئله به وفور دیده می شود )

 

الگوریتم پاندای گوگل , گوگل پاندا , الگوریتم بهینه سازی وب سایت , الگوریتم های سئو , google panda

 

  • محتوای کم و کیفیت که لینک های بسیاری دارند - با یک مثال توضح می دهم ، صفحاتی که لینک های زیادی به بیرون دارند ، باید خودشان رتبه خوبی داشته باشند. ( این موضوع بیشتر به تبلیغات و رپرتاژ آگهی  و .. می شود )
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران - بله ! وب سایت هایی که توسط کاربران بلاک می شوند رتبه کمی خواهند گرفت.
  • محتوای بی ربط به موضوع جست وجو شده - هر صفحه باید محتوای مرتبط با کلمه کلیدی جست و جو شده ارائه دهد. در غیر این صورت با کاهش رتبه مواجه خواهد شد.

 

از کجا متوجه شویم که الگوریتم پاندای گوگل با طراحی سایت انجام شده ما برخورد کرده است ؟

 

یکی از نشانه های احتمالی این موضوع ، کاهش چشم گیر بازدید کننده های سایت است. در روزی که این اتفاق افتاده احتمالا الگوریتم گوگل پاندا اپدیت شده است.

 

الگوریتم پاندای گوگل , گوگل پاندا , الگوریتم بهینه سازی وب سایت , الگوریتم های سئو , google panda

 

باید بدانید عوامل بسیاری در کاهش بازدید کننده سایت شما موثر است . مانند رشد رقیب شما که باعث دزدیده شدن بازدیدکننده ها می شود.

مشکلات در سایت ، هک شدن سایت و حتی احتمال اینکه یک الگوریتم دیگر گوگل ، فرضا پنگوئن شما را زده باشد .

 

چگونه پس از توبیخ توسط الگوریتم بهینه سازی وب سایت گوگل پاندا ، دو مرتبه رتبه بگیریم ؟

 

در سئو ، بازگشت از توبیخ google panda یکی از سخت ترین کار ها محسوب می شود. از آنجایی کلیه تمرکز گوگل پاندا روی محتوا قرار دارد ، شما باید کیفیت محتوا را بهبود ببخشید.

  • جلوگیری از ارسال پست های اسپم در سایر سایت ها و وبلاگ ها
  • بهبود محتوا در راستای مفید بودن  ، مرتبط بودن و هم چنین با اعتبار بودن
  • کم کردن تعداد تبلیغات و لینک ها ی خارجی
  • چینش و نوشتن محتوا بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده
  • حذف محتوای کپی در سایت خودتان
  • بررسی و اصلاح محتوای قرار داده شده توسط کاربران ( غیر از نویسندگان سایت)

 

نتیجه :

به طور کلی ، طراحی سایت های حرفه ای که محتوای مکرر و با کیفیت تولید می کنند ترسی از این آپدیت ندارند. اما اگر علی رغم تولید محتوای مناسب ، اشتباهات بالا را تکرار کنید احتمال توبیخ توسط الگوریتم پاندای گوگل بسیار بالاست. با تولید محتوای خوب می توانید از این الگوریتم برای پیشرفت کسب وکار اینترنتی و برند خود استفاده ببرید !

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

 

 

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

5 نکته اساسی ترافیک کم وب سایت :

در قسمت قبل مقاله  نکات اصلی ترافیک کم وب سایت را بیان کردیم.

گفتیم که قدمت ( عمر )  دامین شما ، شهرت محتوا و نویسنده سایت ، لینک ها ، بهینه سازی شبکه های اجتماعی و محتوا گذاری مکرر اصلی ترین دلایل این موضوع هستند.

علاوه بر آن گفتیم که ترافیک کم وب سایت موضوعی قابل حل ، ولی زمان بر است .

بین 3 تا 6 ماه زمان لازم است تا تغییرات شما جواب دهد.

این اینجا می توانید قسمت اول مقاله را بخوانید.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله 5 نکته اساسی ترافیک کم وب سایت ، ادامه نکات مهم را برای شما توضیح می دهد.

 

نکته سوم - سرعت سایت شما کم است.

 

ما در حال حاضر کاملا مطمئن هستیم که سرعت طراحی سایت ارزان یکی از اصلی ترین فاکتور ها برای رتبه بندی در موتور های جست وجو محسوب می شود.

عکس این قضیه هم کاملا صادق است ، اگر لود وب سایت شما بیش از 5 ثانیه طول بکشد اکثر بازدید کننده ها آن را ترک می کنند.

این به معنی این است که اگر شما تمامی نکات را به صورت ایده آل انجام دهید و رتبه خوبی بگیرید ، باز هم بازدید کننده ها را از دست خواهید داد !

 

اگر سرعت سایت را بهتر کنم چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

 

طبق تجربه ما ، اگر شما سرعت یک طراحی سایت حرفه ای را که در حال حاضر رتبه بندی شده است ، افزایش دهدی رتبه بهتری خواهد گرفت.

با افزایش سرعت ، شانس حضور در صفحه اول موتور های جست وجو به شدت افزایش می یابد.

برای افزایش سرعت سایت این دو مقاله را بخوانید.

7 راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت اول)

7 راه افزایش سرعت وب سایت ( قسمت دوم)

 

سایت شما توسط الگوریتم های گوگل ( پاندا و پنگوئن ) پنالتی شده است .

 

بسیاری از وب مستر های طراحی سایت به طور معمول آشنایی خاصی با این الگوریتم ها ندارند.

در صورتی که نکات سئو را رعایت نکنید یا قصد دور زدن موتور های جست و جو را داشته باشید ، ممکن است توسط این دو الگوریتم توبیخ شوید.

با توبیخ شدن ، رتبه شما به صورت چشمگیری سقوط خواهد کرد.

با بررسی روزانه google analytics میتوانید متوجه این موضوع شوید.

 

پاندا و پنگوئن من را توبیخ نکرده اند ولی هنوز ترافیک کمی دارم . چرا ؟

  • اگر سایت شما توبیخ نشده ولی ترافیک کمی دارد به احتمال زیاد به خاطر یکی از دلایل زیر است :
  • وب سایت شما جوان است ( کمتر از 6 ماه از زمان تاسیس می گذرد )
  • محتوای کمی دارید
  • بهینه سازی شبکه های اجتماعی
  • اشتباه در سئو
  • اصلا به ترافیک های مستقیم ( تبلیغا ت و ریپورتاژ و ... ) توجهی ندارید.

 

سئو کار مناسبی ندارید !

متاسفانه یا خوشبختانه این مورد بسیار رایج است.

من میخواهم یک راز سئو کاران را همینجا به شما بگویم. رازی که به احتمال زیاد برای خودمان هم خوب نخواهم بود.

ولی سئو کاران هم معمولا چندین متد را روی هر سایت پیاده می کنند و خودشان هم متوجه نیستند کدام متد روی یک سایت جواب خواهد داد.

 

چگونه شرکت سئو کار درست را انتخاب کنیم ؟

سئو زمان بر است.

شرکتی که قول زمانی کوتاه رو رتبه یک به شما را می دهد را کنار بگذارید.

حتی اگر موفق به انجام این کار شد ، این سئو ، سئوی کلاه سیاه نامیده می شود و حتما موجب توبیخ گوگل خواهد شد.

البته در آینده زمانی که پول را کاملا پرداخت کرده اید !

 

نتیجه

هدف هرسایت ، جذب بازدید کننده است.

زمانی که علی رغم صرف زمان به این مهم نمی رسید ، احساس می کنید که زمان و سرمایه صرف کاری بی مورد و غیر ممکن کرده اید.

طبق تجربه ما ، بازدید کم وب سایت صرفا به دلیل کم کاری در یکی از نکات بالا است.

بسیاری کار طراحی سایت را شروع می کنند ، مطمئن باشید با مرور زمانموفق خواهید شد.

اگر هم شکست خوردید ، درس بگیرید و کار بعدی را قدرتمند تر آغاز کنید.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

 

 

 

 

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

دلایل ترافیک کم وب سایت چیست ؟

عناصر و المان های بسیاری می تواند در مورد ترافیک کم وب سایت دخیل باشند.

خوشبختانه برای این سوال جواب ها ی مشخص و تعیین شده ای وجود دارد .

رفع این مشکل آسان نیست ولی شدنی است.

مسائلی مانند : قدمت ( عمر )  دامین شما ، شهرت محتوا و نویسنده سایت ، لینک ها ، بهینه سازی شبکه های اجتماعی و محتوا گذاری مکرر از مهم ترین مسائل در این حوزه هستند.

تقریبا اغلب مواقع ، دلیل بازدیدکننده کم سایت کمک کاری در یک یا چند مورد از نکات بالا است.

تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در این مقاله 5 نکته مهم را که معمولا با بی توجهی وب مستران مواجه می شود را بیان می کند.

قبل از این که به قسمت های حساس مقاله برسیم :| این را بدانید که با انجام نکات گفته شده در مقاله ، به چند ماه یا حتی زمان بیشتری برای دریافت بازدید کننده نیاز دارید.

پس زود دلسرد نشوید و نکات را رعایت کنید.

 

 

نکته اول - محتوای شما به اندازه کافی خوب نیست :

باور کنید یا نکنید موتور های جست وجو ، خصوصا گوگل در حوزه شناسایی محتوای خوب بسیار دقیق و توانمند شده اند.

پس اگر محتوا تولید می کنید ولی این کار را سرسری انجام می دهید نمی توانید رتبه خوبی بگیرید.

در نتیجه بازدیدکننده سایت کمی دریافت خواهید کرد.

کمی قبل تر ، شما خیلی راحت با ساخت محتوای بی معنی ولینک سازی می توانستید موتور های جست وجو را گول بزنید ولی این کار دیگر کارساز نیست.

 

چه محتوایی خوب محسوب می شود ؟ مهم تر از آن چه محتوایی باعث افزایش بازدیدکننده وب سایت می شود ؟

 

محتوایی که باعث جذب بازدیدکننده سایت می شود باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • منطبق بر اصول و الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جست و جو باشد . (رعایت متا تگ ها ، تکرار کلمات کلیدی و ... )
  • محتوای خوب باید در وب سایتی که صفحات ایندکس شده زیادی در گوگل دارد منتشر شود. ( اگر طراحی سایت شما به تازگی انجام شده ، حتی اگر شما محتوای بی نظیری تولید کنید ، نمی توانید رتبه خوبی بگیرید. ابتدا به انتشار محتوای متوسط (به هیچ عنوان کپی نباشد ) بپردازید تا صفحات شما در گوگل ثبت شود ، پس از ان تمرکز خود را بیشتر روی کیفیت بگذارید )
  • محتوا باید متفاوت باشد ، اگر موضوعی را انتخاب کرده اید که ده مورد مقاله در ان زمینه وجود داشته باشد ، صرفا وقت خود را تلف کرده اید .

 

نکته دوم - کلمات کلیدی سختی را انتخاب کرده اید. :

این موضوع یکی از رایج ترین اشتباهات در حوزه طراحی سایت حرفه ای محسوب می شود.

همچنین اصلی ترین دلیل کمبود بازدیدکننده سایت است.

 

دو موضوع را انتخاب کلمه کلیدی در نظر بگیرید.

1 - گوگل و سایر موتور های جست و جو تنها 10 نتیجه را در صفحه اول خود نشان می دهند. (از این 10 مورد هم صرفا 4 سایت اول 98% ترافیک را می گیرند ! )

اگر شما طراحی سایت ارزان را به تازگی انجام داده اید و کلمات کلیدی یکسانی با وب سایت های بزرگ داشته باشید ، نمی توانید موفق شوید.

2 - رقابت سر کلمات کلیلد معروف بسیار بسیار بالاست .

در این موارد گرفتن رتبه خوب بسیار بسیار مشکل و زمان بر خواهد بود.

 

اگر کلمات کلیدی شناخته شده غیر قابل دسترسی هستند ، چگونه ترافیک بگیریم ؟

کلمات کلیدی دراز ! شاید جواب عجیبی به نظر برسد .

هنگامی که توسط Keyword Planer یا هر ابزار دیگری کلمات کلیدی را شناسایی می کنید. کلمات طولانی تری که رقابت کمتری دارند را انتخاب کنید.

برای مثال رقابت بر سر کلمه " کاهش وزن " بسیار بالاست . شما می توانید تمرکز خود را روی " رسیدن به وزن دلخواه در یک ماه " بگذارید و موفق شوید.

جذب ترافیک از طریق این کلمات به اعتماد گوگل به سایت شما کمک شایانی می کند و به نوعی برای موفقت یک میان بر زده اید و می توانید مشکل ترافیک کم وب سایت را حل کنید.

ادامه دارد ...

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

 

  • neo neo
  • ۰
  • ۰

رپرتاژ آگهی به چه معناست ؟

 

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص رپرتاژ آگهی صحبت می کنیم.

رپرتاژ آگهی نوعی گزارش ، خبر و ... به ظاهر بی طرف است.

هدف این نوع گزارش ها ، برندسازی و همچنین بهبود سئو است.

 

رپرتاژ آگهی چیست ؟

 

رپرتاژ آگهی یه نوع قالب به خصوص است که یک کسب و کار و بهبود برند خود و همچنین بالاتر رفتن سئو ، به کار می روذ.

با پرداخت هزینه ، این قالب به خصوص در طراحی سایت ارزان به انتشار در می آید.

به زبان عامیانه ، رپرتاژ تبلیغ شما ، در یک متن نسبتا طولانی ( معمولا دور و بر 600 واژه ) است که با چندین لینک به سایت شما متصل شده است.

 

انواع رپورتاژ آگهی ؟

 

رپورتاز آگهی صرفا مربوط به طراحی سایت حرفه ای نمی شود.

تبلیغات تلویزیونی ، چاپ تبلیغات در مجلات و روزنامه ها و ... همگی رپورتاژ محسوب می شوند.

 

مزایای رپرتاژ آگهی چیست ؟

 

در صورتی که تبلیغ شما ، با تحقیق و بررسی درست ، در یک وب سایت پر بازدید و مرتبط با کسب و کار شما منتشر شود ، برند شما بهبود یافته یا به عبارات ساده تر اسم شما بیشتر روی زبان ها می افتد.

علاوه بر آن ، به دلیل اینکه لینک طراحی وب سایت شما به صورت دائمی در وب سایت هدف قرار می گیرد.

و همچنین اینکه لینک شما در میان متون احاطه شده ( لینک به عنوان اسپم شناسایی نخواهد شد ) به سئو شما کمک خواهد کرد.

 

نحوه نگارش رپورتاژ چگونه است ؟

 

به یاد داشته باشید ، رپورتاژ یک داستان است ، یک داستان جذاب

در نگارش این نوع از تبلیغات ، به هیچ عنوان از کلمات سخت و تخصصی استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید ، هدف جذاب بودن متن برای مردم عادی است نه خود شما

 

نتیجه :

 

استفاده درست از رپورتاژ آگهی  بسیار می تواند برای شما مفید باشد

به یاد داشته باشید که یک طراحی سایت حرفه ای  پر بازدید و مرتبط با کسب و کار خودتان را برای انتشار آگهی انتخاب کنید.

موفق باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید

 

 

  • neo neo